Zdravo aj v zime. Tipy a rady, ako si posilniť imunitu

Zverejnené: 09.11.2023

Imunitný systém je vaším obranným mechanizmom proti patogénom, vírusom, baktériám, alergénom. Nemá dôležitú rolu len pri prevencii, ale pomôže aj s rýchlejšou rekonvalescenciou po chorobe. Je základom celkovej vitality, a ak tá vaša imunita nie je veľmi silná, mali by ste niečo zmeniť.

 

Zdravie na tanieri

Vyzdvihnutím dôležitosti zdravej a vyváženej stravy nepovieme nič nové, je nám to jasné. Tento článok by však určite nedával zmysel bez pripomenutia tohto faktora, pretože je kľúčový pre udržanie si zdravej imunity. Nie je to nič komplikované: vyhýbajte sa rýchlemu občerstveniu, polotovarom a vysoko spracovaným potravinám. Doprajte si však veľa čerstvého ovocia a zeleniny, semiačka, orechy, celozrnné produkty a morské ryby.

Nebojte sa ani doplnkov stravy. Niektorých vitamínov a minerálov má dnešný človek menej, napríklad zinku alebo vitamínu B12. V rizikových obdobiach myslite aj na vitamín C, najmä v chrípkovej sezóne. Ak sa vyhýbate tabletkám, kúpte si gél vitamíny, ktoré okrem ľahkej konzumácie zabezpečia aj rýchlejšie vstrebávanie.

 

 

Zdravie v pohári

Dostatočné množstvo vody je pre správne fungovanie tela kľúčové. Vo všeobecnosti sa odporúča množstvo 2 litrov alebo aspoň 8 pohárov vody denne. Ako vo všetkom, aj tu je potrebné myslieť na individuálne potreby a vplyvy okolia, napríklad v teple potrebujete silnejšiu hydratáciu a to isté platí aj keď vykonávate fyzicky náročnú prácu.

Práve v chrípkovom období mávajú mnohí ľudia ťažkosti s dodržiavaním správneho pitného režimu. Je to prirodzené, pretože v chladnejšom počasí nie je pocit smädu taký intenzívny. Pomôžte si rôznymi trikmi. Nastavte si upozornenia na smart hodinkách alebo noste so sebou veľkú fľašu plnú vody.

 

Zdravie vo svaloch

Chráni srdce, zvyšuje kapacitu pľúc, je účinnou prevenciou obezity, vylučuje endorfíny, zlepšuje spánok, pomáha udržiavať vitalitu tela aj duše. Čo to je? Predsa pravidelný pohyb. Je dôležitý pre každého, no pre ľudí so sedavým životným štýlom nevyhnutný. Každý deň si nájdite aspoň 30 minút na cvičenie, ktoré môže byť nejaký druh športu s profesionálnym trénerom, ale aj rýchla chôdza, beh na trenažéri v pohodlí vlastnej obývačky alebo bicyklovanie v blízkom okolí. Pokojne začnite v malom, ale určite pravidelne. Myslite aj na vhodnosť prostredia, oblečenia a obuvi.

 

 

Zdravie na duši

Životné tempo v dnešnom svete nám nedáva veľa priestoru na oddych. Stres je nadmerne tolerovaný, pričom, keď je chronický, predstavuje riziko psychického vyhorenia aj závažných fyzických problémov. Našli ste sa v tomto opise? Tým pádom potrebujete zmenu.

V prvom rade identifikujte zdroj stresu a zredukujte ho. Spoznajte svoje vlastné hranice a naučte sa povedať „nie“. Začnite sa venovať aktivitám, ktoré vám spôsobujú radosť a nie sú povinnosťou. Môže to byť šport, nejaká umelecká činnosť, ale aj relax vo vlastnom domácom kine.

 

Zdravie celej domácnosti

Hygiena je dôležitá. Posadnutosť upratovaním je určite zbytočnou starosťou, ale pravidelná údržba bytu potrebná kvôli odstráneniu baktérií, vírusov a alergénov. Ak máte domácich miláčikov, dbajte aj na ich vitalitu. Domácnosť je totiž zdravá len vtedy, ak všetky jej obyvatelia sú zdraví – vrátane ľudí, zvierat aj rastlín.

 

Zdroj fotiek: Pexels

 

Pridať nový komentár

Váš email sa nebude na stránke zobrazovať.
  ____   __     __        _      __        __
| _ \ \ \ / / ____ | |__ \ \ / /
| | | | \ \ / / |_ / | '_ \ \ \ /\ / /
| |_| | \ V / / / | | | | \ V V /
|____/ \_/ /___| |_| |_| \_/\_/
Enter the code depicted in ASCII art style.