Spánok je dôležitý: Ako bojovať proti nespavosti?

Zverejnené: 11.04.2020

Bezsenné noci, nekonečné prevaľovanie sa a ťažké rána. Aj takto vyzerá nespavosť. No kruhy pod očami nie sú jediný problém, ktorý spôsobuje nedostatok spánku. Poruchy sústredenia, vyčerpanosť, ale aj nechutenstvo a priberanie bývajú následok prebdených nocí. Problém so spánkom sa pomaly stáva civilizačným ochorením. Príčinou je najčastejšie stres, práca na nočné zmeny a nesprávna životospráva. A riešenie?

Tabletky na spanie nie sú najšťastnejšia voľba. Spánok nie je prirodzený a okrem vedľajších účinkov riskujete závislosť. Začnite cestu za dobrým spánku zmenou vášho jedálnička. Vyspite sa doružova vďaka vitamínom a minerálom v potravinách. 

Banán

Banány sú bohaté na vitamín B6, horčík a tryptofán. Trojica látok je nesmierne dôležitá pre dobré zaspávanie. Okrem toho, uvoľňujú svalstvo a pripravia telo na nočný odpočinok. Dajte si každý deň aspoň jeden banán a spite ako bábätko. 

Kivi

Sladkokyslá dužina ukrýva poriadnu dávku serotonínu. Serotonín je ďalšia látka, navodzujúca pokojný spánok. Účinok kivi na zaspávanie potvrdila aj vedecká štúdia. Taiwanskí vedci prišli k záveru, že ľudia, ktorí zjedia 2 kivi denne zaspia až o 42 % rýchlejšie. Okrem toho kivi obsahuje veľa vitamínu C, ktorý je veľmi dôležitý pre imunitu. 

Vlašské orechy a mandle

Orechy sú všeobecne veľmi dôležité pre naše zdravie a každý deň by sme mali zjesť aspoň jednu poriadnu hrsť. Okrem horčíka a tryptofánu sú plné omega-3 mastných kyselín, ktoré stabilizujú srdcový tep a zvyšujú hladinu melatonínu. Melatonín je hormón zodpovedný za správny biologický rytmus organizmu. 

Mlieko s medom

Recept starých materí je snáď najznámejším liekom na dobrý spánok. Viete ale prečo? Mlieko totiž obsahuje tryptofán a med má uvoľňujúce a upokojujúce účinky. Dajte si pohár teplého mlieka spolu s deťmi a budete spať rovnako dobre ako ony. 

Ovsená kaša

Teraz sa asi čudujete, čo majú raňajky spoločné so spánkom, no pravdou je, že ovsená kaša je dobrý zdroj horčíka, vápnika a zvyšuje tvorbu serotonínu. Nečakajte do rána a kašu si uvarte pokojne aj na večeru. 

Foto: Photo by Ivan Oboleninov from Pexels

Pridať nový komentár

Váš email sa nebude na stránke zobrazovať.
  ____    _   _                     ___ 
/ ___| | | | | ___ __ __ |_ _|
\___ \ | |_| | / _ \ \ \ /\ / / | |
___) | | _ | | __/ \ V V / | |
|____/ |_| |_| \___| \_/\_/ |___|
Enter the code depicted in ASCII art style.