Päť dôvodov, prečo si každé ráno dopriať šálku kávy

Zverejnené: 05.03.2021

Ani vy si neviete predstaviť ráno bez voňavej kávy? Potom určite často počúvate, že by ste mali obľúbený čierny mok vymeniť za čaj. To, či je káva pre telo škodlivá, alebo nie, je často diskutovaná téma. Urobte rázny koniec dohadom a prečítajte si dôvody, prečo začať deň so šálkou horúcej kávy. 

Nápoj plný antioxidantov

Káva obohatí vaše raňajky nielen o chuť, ale aj živiny. Tušili ste, že obsahuje viac antioxidantov ako ovocie či zelenina? A všetci predsa vieme, aké sú antioxidanty pre telo dôležité. Upozorňujeme ale, že obsah vzácnych látok v káve je podmienený prípravou. Napríklad zalievaná káva, či esspresso ich obsahuje viac ako filter. 

Nie je káva ako káva

Ak sa bavíme o káve ako nápoji s pozitívnym účinkom na zdravie, máme na mysli čistú kávu bez cukru a mlieka. V prípade, že obľubujete capuccino a podobné kávové špeciality, mali by ste presedlať na čiernu kávu. 

Aby ste si vychutnali šálku dobrej kávy, nemusíte chodiť do kaviarne. Stačí mať doma dobrý kávovar a vybrať si z ponuky kvalitných druhov zrnkovej, mletej kávy alebo kávových kapsúl. 

Preberie myseľ aj trávenie

Povzbudzujúce účinky kávy sú všeobecne známe a nemusíme vám ich pripomínať. Avšak možno vás poteší zistenie, že káva naštartuje aj vaše trávenie. Môže za to kyselina chlorogénová, ktorá spomaľuje vstrebávanie sacharidov. To znamená, že pocit sýtosti vydrží dlhšie. 

Veľmi zaujímavé je aj zistenie, že nervový systém pod vplyvom kofeínu v káve vysiela signály do tukových buniek a nariadi ich rozklad. Okrem toho káva tlmí chuť do jedla a pôsobí ako diuretikum, čo je prínos pre zavodnený organizmus. Nezabúdajte ale na dostatočný pitný režim.. 

Dlhší život bez stresu

Ľudia, ktorí pijú kávu každý deň vraj žijú dlhšie, zmenšuje sa u nich riziko rakoviny, demencie a sú psychicky vyrovnanejší. Kofeín totiž to blokuje tvorbu látok v krvi, ktoré tieto zdravotné komplikácie spôsobujú. 

Prevencia proti cukrovke a zdravšia pečeň

Vedci objavili zaujímavý účinok kávy v rámci prevencie voči cukrovke. Výsledky štúdií hovoria, že pravidelným pitím kávy môžete znížiť riziko rozvinutia diabetes 2. typu až o 50 %. Ďalšia štúdia hovorí, že káva dokáže prečistiť pečeň a pitím najmenej jednej šálky denne, riziko cirhózy pečene klesá o 20 %. To, samozrejme, neznamená, že ranná káva vykompenzuje večerné pivečko. 

Cesta k lepším športovým výkonom

Kofeín je obľúbenou zložkou doplnkov výživy pre športovcov. Zvyšuje výkon, znižuje pocit fyzickej únavy, zlepšuje reakcie svalstva na silové zaťaženie, urýchľuje spaľovanie tukov a zlepšuje regeneráciu. Kofeín stimuluje mozog a vy budete lepšie sústredený na tréning. Ranná káva je teda v rámci aktívneho životného štýlu úplne na mieste. 

Autor fotky: Igor Haritanovich na Pexels

Pridať nový komentár

Váš email sa nebude na stránke zobrazovať.
 __  __  _                ____         
\ \/ / | |__ _ _ / ___| _ _
\ / | '_ \ | | | | | | _ | | | |
/ \ | | | | | |_| | | |_| | | |_| |
/_/\_\ |_| |_| \__, | \____| \__, |
|___/ |___/
Enter the code depicted in ASCII art style.