Vizitkou skúseného cestovateľa je aj dobrý kufor. Vedieť si vybrať ten pravý model je schopnosť vybudovaná na základe „praxe“, ktorú však môžete preskočiť tým, že sa spoľahnete na empíriu ostrieľaných svetobežníkov. Napríklad v podobe tipov a rád v tomto článku.
Mäkký alebo tvrdý?
Mäkké, čiže textilné kufre sú zvyčajne ľahšie. To je jednoznačnou výhodou na cestách lietadlom kvôli váhovým limitom, ale aj pre vaše ruky, napríklad pri manipulácii po schodoch. Ľahšie ich umiestnite aj do kufra auta. Väčšiu flexibilitu však neponúkajú len pri preprave, ale aj z hľadiska balenia. Dokážu sa totižto trošku rozšíriť, niektoré modely dokonca môžete zväčšiť prostredníctvom zipsu. Ak nemáte radi príručné tašky, mäkké kufre vám ich dokážu do určitej miery nahradiť, teda, ich bočné vrecká.
Čo sa však ochrany týka, textilným kufrom nemôžete až tak dôverovať ako tvrdým. Nedisponujú takou odolnosťou voči vonkajším zásahom, napríklad pri páde. Proti negatívnym vplyvom počasia taktiež lepšie bojuje tvrdé puzdro, dokonca s nepremokavým zipsom sa premoknutia nemusíte báť ani pri tých najväčších letných búrkach. Samozrejme, v menej extrémnych mokrých klimatických podmienkach všetky tvrdé modely chránia vaše veci. Zaujímavou ďalšou výhodou je to, že oblečenie sa v tvrdom kufri krčí menej.
Veľký alebo malý?
Cestujete niekam pravidelne a majú tieto cesty viac-menej rovnakú dĺžku? Tak pri výbere rozmerov kufra nebudete mať veľmi ťažkú úlohu. Prispôsobte svoju kúpu podmienkam, s ktorými sa často stretávate. Podobné pravidlo platí aj v prípade, že máte jednu preferovanú leteckú spoločnosť. Pozrite si presné limity, ktoré určuje. Nezabudnite na to, že by ste mali dodržať exaktné čísla. Nízkonákladovky mávajú viac obmedzení, kým klasickí prepravcovia zvyčajne povoľujú podpalubnú batožinu ku každej letenke vo väčších rozmeroch.
Pokiaľ zvyčajným cieľom vašich ciest je rodinná dovolenka, zvážte kúpu čo najväčšieho kufra, samozrejme s menším osobným prieskumom podmienok rôznych leteckých prepravcov pre lepšiu orientáciu alebo s ohľadom na rozmery vášho auta. Prepravovať totižto jeden veľký kufor môže byť jednoduchšie ako starať sa o 4 samostatné menšie, hlavne v leteckej preprave. Takáto alternatíva by bola pravdepodobne aj finančne výhodnejšia.
Väčšina výrobcov ponúka jednotlivé modely v rôznych rozmeroch v rámci sád. Takže, pri kúpe sa nezabudnite pozrieť aj na takéto možnosti, ktoré dokonca môžu znamenať aj finančné benefity (súprava je lacnejšia ako keby ste si jednotlivé kusy kupovali jednotlivo).
2 alebo 4 kolieska?
Kvalita kolesa je pri manipulácii s kufrom veľmi citeľná. Plastové sú hlučnejšie, ovládajú sa horšie a sú aj náchylnejšie na poškodenie. Najlepšou voľbou je kufor s gumenými kolieskami, takáto investícia sa vám vráti v podobe dlhšej životnosti a komfortnejšieho pohybu. Okrem materiálu koliesok ale záleží aj na ich počte.
Môžete si kúpiť kufor s dvomi alebo štyrmi kolieskami, ktoré sa otáčajú v 360 stupňoch. Kufre s dvomi pármi koliesok sa pohybujú hladšie a s o dosť menším odporom. V praxi to znamená, že vašim rukám a ramenám nedávajú tak zabrať ako modely vybavené menším počtom koliesok, a to aj vtedy, ak sú naplnené ťažkými položkami. Nevýhodu majú v podstate iba pre ľudí, ktorí preferujú „ťahanie“ namiesto tlačenia“.
Zdroj fotiek: Unsplash
Pridať nový komentár