Mnohí zákazníci majú svoje obľúbené obchody a sú verní určitým značkám. Dôvodom takejto lojality je veľmi často chvályhodný pomer ceny a kvality. My ten prístup podporujeme, no občas sa oplatí vyjsť z komfortnej zóny zákazníka a skúsiť aj iné nákupné stratégie. Najmä vtedy, ak vaším dlhodobým plánom je nakupovať úspornejšie. A že aké stratégie máme na mysli? Čítajte ďalej, dozviete sa.
Nakupujte vo veľkom
Tento tip môže na prvé čítanie vzbudiť dojem, že vás chceme povzbudiť k bezhlavému míňaniu peňazí. Samozrejme, stále sa držíme témy tohto článku, čiže presného opaku. Hneď vám to vysvetlíme. Počuli ste už o slovnom spojení „úspory z rozsahu“? Označuje to jav, keď výroba väčšieho množstva nejakého produktu vychádza lacnejšie, resp. (aj iné) náklady sa znižujú zvyšovaním množstva. V praxi to znamená, že často sa oplatí kupovať väčšie balenia. Viete to zistiť jednoduchým porovnaním cien za jednotky, napríklad za kus, gram, mililiter atď. Niekedy ani nemusíte hľadať tieto detaily, pretože rozdiely sú jednoznačné (keď väčšie balenie má rovnakú alebo nižšiu sumu ako to menšie).
Tu by sme radi spomenuli aj množstevné zľavy. Predpokladáme, že ste už niekedy narazili na akcie typu „zaplaťte za 2, dostanete 3“ alebo „pri kúpe 5 kusov dostanete 1 zdarma“. Ak daný produkt používate frekventovane, zvážte takúto kúpu, taktiež to, či sa neoplatí takúto akciu využiť vo veľkom. Mohla by vám ušetriť celkom peknú sumu v rámci vašich mesačných výdavkov.
Buďte online
Kedysi boli letáky skoro každodennou záležitosťou mnohých domácností. Veľkú časť fyzickej pošty nahradila komunikácia cez online platformy. Obchody a výrobcovia sa tomu dokázali prispôsobiť, a to rôznymi formami. Newsletter je prakticky leták, akurát ho nedostanete do poštovej schránky, ale príde na vašu emailovú adresu. Niektoré značky svoje akcie oznamujú na sociálnych sieťach v podobe postov alebo príbehov. Určite teda má zmysel raz za čas navštíviť profily vašich obľúbených predajcov, taktiež sa prihlásiť na odber newsletter-a.
Ďalšou skvelou vymoženosťou sú aplikácie. Niekedy ide len o jednorazovú zľavu za jej stiahnutie, no oplatí sa preveriť, či nákupy cez aplikáciu neponúkajú pravidelné zľavy.
Vstúpte do vernostných programov a klubov
V kontexte tohto článku by sme mohli vernostné programy definovať ako „zľavy, kupóny, darčeky a iné výhody na jednom mieste“, mnohokrát dokonca aj v personalizovanej podobe. Vo väčšine prípadov ich získavate na základe bodov, ktoré zbierate pri nákupoch.
Podľa podobného princípu fungujú aj kluby (napríklad Andrea GO) alebo iné programy. Zameriavajú sa na to, aby umožnili pravidelným zákazníkom ušetriť peniaze. Pri frekventovaných nákupoch sa to zvyčajne oplatí aj napriek vstupnému poplatku.
Sledujte dopravu zdarma
Ide síce o malé sumy, ale ak preferujete nakupovanie online, z dlhodobého hľadiska vám ušetrí celkom peknú sumu, ak budete využívať možnosť dopravy zdarma. Jasné, milionára z vás to nespraví, ale to ani cenové rozdiely počas sezónnych zliav, a predsa sú pre mnohých nákupnými udalosťami roka.
Zdroj fotiek: Unsplash
Pridať nový komentár